Isnin, 2 November 2015

Kelancaran Penggunaan Aplikasi Google

1 .Penggunaaan konfigurasi flags bagi mempertingkatkan kelajuan aplikasi google,Taip chrome ://flags/ pada bar carian baut carian bagi item, Maximum tiles interest area dan tukar nilainya kepada 512. Interest area dan tukar nilainya kepada 4. Kemuadian,setkan kepada enable bagi item,Number of Raster Thread dan setkan nilainya kepada 4. Setkan kepada enable bagi item SPDY/4 dan enable fast  tab/window cloase.Bagi penggunaan skrin sesentuh,boleh setkan Enable pada item,Touch Events.

2.Penggunaan fungsi pra-rander dalam google chrome untuk mempercepatkan proses paparan web. Klik pada ikon hamburger di atas kanan google chrome.Seterusnya,Klik pada setting>Show advanced settings.Cari item,Privacy dan tandakan pada menu,Prefetch pada resources.


3.Penggunaan beberapa fungsi atau program tambahan(extension/adds on) yang berupaya melajukan penggunaan google dapat mengurangkan penggunaan memori RAM oleh google chrome,Better Browser yang berupaya meningkatkan kelajuan perayauan laman web lebih baik berbanding konfigurasi yang dibuat pada google chrome dan lain-lain.

4.Nyahaktif mana-mana program plugins yang tidak diperlukan dengan menaip,pada alamat bar,Chrome://plugins/ dan setkan nilainya kepada disable.

5.Buangkan mana-mana program extensions yang tidak diperlukan dengan menaip,pada bar alamat chrome://extensions/.

6.Taipkan chrome://settings/clearBrowserData pada bar alamat dan hilangkan kesemua sejarah perayauan web sejak permulaan lagi

melajukan internet,kelajuan google

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila Tinggalkan Komen Disini.
Terima Kasih ... ^_^